Indiferent daca lucrezi sau nu in vanzari trebuie sa iti dai seama de importanta vanzarii!
Daca nu esti novice in asta si ai mai citit una doua carti de vanzari o sa observi ca cei care le-au scris iti spun tot timpul ca trebuie sa fii nascut pentru asta si ca nu o poti face foarte bine daca nu ai cumva in ADN’ul tau si ceva gene SALES. Numai ca pe masura ce ajungi sa te documentezi in acest domeniu iti dai seama ca oricine o poate face si ca nu e decat o chestiune de exercitiu. Si pentru ca nu poti sa iti testezi mereu clientii ca sa vezi ce abordare te prinde cel mai bine, pentru ca risti sa ramai fara nici un ban, o sa va invat un truc folosit de toti marii vanzatori ai secolului 21.
Dar mai intai o sa va rog sa va ganditi la cele mai pline zile din copilaria voastra.Si cand spun copilarie nu ma refer la liceu si nici macar la zilele din scoala generala, ma refer la zilele din gradinita, cand va alergati prin curtea gradinitei, cand inventati jocuri care va amuzau mai mult decat desenele la televizor, cand intrati in pielea personajului fara absolut nici un fel de retinere,cand erati cine voiati voi sa fiti. Daca ai uitat complet zilele acelea nu ai nici o sansa in vanzari (eu as zice ca nu ai nici o sansa nicaieri) pentru ca trebuie sa iti aduci aminte cum e sa te joci si sa castigi.
E foarte important sa stii sentimentul de castig!Odata ce ai prins “gustul” acestui sentiment o sa iti dai seama ca nu se poate fara.Cei care au vazut filmul “the secret” stiu despre ce vorbesc.E foarte important sa gandesti pozitiv, dar in acelasi timp sa iti dai seama de realitatea din jurul tau.
Trebuie sa vinzi non stop! “Bine, bine da nu ziceai mai devreme ca nu iti permiti luxul de a pierde clientii pana cand reusesti tu sa gasesti cea mai ok modalitate de a vinde?” Pai nu tre sa vinzi produse tot timpul, nici macar servicii, trebuie doar sa vinzi idei.
Se spune ca lumea nu cumpara produse ci cumpara trairi, sentimente….Asta e foarte bine pentru ca inseamna ca tre sa faci cumparatorul sa se simta bine alaturi de tine si ai incheiat deal-ul.D’asta cand vine vorba de retail(adica vanzarile de haine) se aleg de cele mai multe ori persoanele care au un aspect fizic placut, d’asta in telemarketing raman cei cu o voce suava…pentru ca ei au cele mai mari sanse sa creeze starea de bine cumparatorului.
Acum stati si ganditi-va cum putem exersa vanzarea ideilor…pai simplu:) trebuie sa fii Gica Contra.Acesta e un exercitiu pe care eu sugerez sa fie facut cu bun simt si pe o perioada relativ scurta de timp.Esti in grupul tau de prieteni si se discuta sa mergeti la film sau in bar. Sa spunem ca grupul este 50-50, tot ce trebuie sa faci este ca cauti persoana cu cel mai mare debit verbal din grupul opus si sa o convingi ca filmul este cea mai buna alegere pe care poate sa o faca.Esti cu prietena, tu vrei la KFC ea vrea la Spring, trebuie sa o convingi ca mancarea de la spring nu e buna si ca cea mai sanatoasa si hranitoare mancare este la KFC….Sau esti la munca si fiind vineri ai intarziat, tot ce trebuie sa faci este sa iti convingi seful ca nu a fost vina ta, si ca au fost forte care te depasesc care te-au impiedicat sa ajungi la timp la servici.Lista poate continua pana la nesfarsit, ideea care trebuie inteleasa este ca trebuie mereu sa vinzi! trebuie sa iti convigi apropiatii ca ceea ce zici tu e corect si ca este spre binele lor daca te asculta.Nu vreau sa incepem cu tehnici de manipulare atat de devreme, dar da…acestia sunt primii pasi in a reusi in vanzari.O sa ajungeti sa vindeti mai mult decat tot departamentul fara absolut nici un fel de efort, pentru ca in mintea voastra, este puternic intiparita ideea ca a convinge un client sa cumpere x produs este la fel de usor cu a-i spune unui prieten sa iti cumpere un pachet de servetele…
Va las cu o particica dintr-un film premiat la CANNES….Este interesant de observat cum se leaga un raport intre 2 persoane si mai ales modul in care percep ceea ce ii inconjoara.Recomand filmul…e unul din acele filme pe care trebuie sa il vezi.
No comments:
Post a Comment